Ďalšie značky od

    Úplne nový vzhľad pre

    slávnu franšízu

    Carrefour,
    Santiago de Compostela, Španielsko


    Pozrite sa, ako skupina Carrefour zabezpečila pomocou inteligentného osvetlenia pre supermarkety prirodzené osvetlenie hypermarketu, ktorý nemá okná.
    Supermarket Carrefour v Santiagu osvetlený kombináciou technológie LED a inteligentných riadiacich systémov osvetlenia

    Ak je osvetlenie
    nastavené

    na 100%, výsledok je veľmi podobný prirodzenému svetlu.“
    Správne módne osvetlenie v predajni Carrefour v Santiagu láka zákazníkov.
    Kupujúci rozhodujú o čerstvosti mäsa a rýb v predajni Carrefour v Santiagu na základe vzhľadu.

    Požiadavky zákazníka

     

    Carrefour, najväčší maloobchodný reťazec v Európe, otváral nový hypermarket v severozápadnom Španielsku. Do budovy nevstupuje žiadne denné svetlo, a preto bolo potrebné vytvoriť prirodzené nákupné prostredie pomocou osvetlenia. Dokáže Philips pomôcť spoločnosti Carrefour zabezpečiť správnu úroveň osvetlenia a dosiahnuť jej ciele v oblasti udržateľnosti?

    To pravé osvetlenie 


    Spoločnosť Carrefour má viac ako 9 500 predajní v 32 krajinách, takže o nakupovaní čo-to vie. Táto spoločnosť, ktorá vznikla v roku 1959, sa vypracovala na pozíciu najväčšieho maloobchodného reťazca v Európe a druhého najväčšieho na svete. Keď otvorila nový hypermarket v Santiagu de Compostela, osvetlenie predstavovalo veľkú výzvu, pretože budova nemala žiadne miesta, cez ktoré by do nej mohlo vstupovať denné svetlo. V súlade so snahou skupiny o dosahovanie udržateľnosti bolo potrebné zabezpečiť jasné a zároveň energeticky účinné riešenie osvetlenia.

     

    Odpoveďou bola technológia LED. Na všeobecné osvetlenie boli použité svetelné zdroje Maxos LED, ktoré do uličiek predajne privádzajú prirodzene pôsobiace svetlo. Jasné biele žiarivé svetlo vytvára osviežujúcu atmosféru bez toho, aby zákazníkov nepríjemne oslňovalo. Na akcentačné osvetlenie boli použité svetelné zdroje LED, ktoré zvýrazňujú kvalitu tovaru a vyznačujú sa vynikajúcim podaním farieb. Tieto dve svietidlá prinášajú úspory energie 55 %, respektíve 50 %, čo je v takej veľkej predajni obrovský rozdiel.

     

    V chladiacich a mraziacich boxoch boli nainštalované trubice Master LED SA, ktoré vyžarujú zvodnú bielu žiaru a dosahujú 60 % úsporu energie. Pri ich prevádzke sa nevyžaruje prakticky žiadne teplo, čo znamená, že chladiace jednotky možno udržiavať na požadovanej teplote bez ďalšieho zdroja energie, čo vedie k ďalšiemu znižovaniu nákladov. Všetky systémy osvetlenia sa ovládajú pomocou jednotky Philips Dynalite v kombinácii so sieťou DyNet. Tento systém ovládania umožňuje využívať predprogramované nastavenia osvetlenia, ktoré stačí nakonfigurovať raz a ďalej pracujú samé.

     

    Nový systém osvetlenia, ktorý využíva výhradne technológiu LED, ušetrí v porovnaní so štandardnými systémami osvetlenia v iných prevádzkach Carrefour viac ako 60 % energie. To by malo viesť k zníženiu emisií CO2 o pôsobivých 96 ton za rok.

    • Maxos LED, industry
      Maxos LED, industry
      Zákazníci v sektore priemyslu a maloobchodného predaja hľadajú všeobecné osvetlenie s primeranou návratnosťou investície, ktoré zároveň spĺňa všetky platné normy umožňujúce použiti...

    Inštalácia  
    okamžitej príťažlivosti

    Tím

    Carrefour S.A. – Hypermarket Carrefour v Santiagu

    Zákazník

    José Francisco Moyá

    Technický riaditeľ

    Juan Carlos Monteagudo

    Poradca spoločnosti Philips

    Súvisiace prípadové štúdie